O ile jeszcze kiedyś mogliśmy powiedzieć, że słodycze wykonane z tworzyw sztucznych były bardziej wytrzymalsze, tak teraz słodycze reklamowe są na tyle mocne, że ten argument ginie gdzieś daleko. Warto więc teraz dokładniej zastanowić się nad tym, czy nie lepiej dla naszego środowiska ekologicznego, jeśli coraz więcej ludzi miałoby szansę dostawania i kupowania takowych słodyczy. Teraz niestety słodycze reklamowe, choć są coraz mocniej powszechne, to jednak cały czas nie mogą sobie poradzić z wyparciem standardowych słodyczy z plastiku. Wynika to na pewno ze świadomości ludzi na temat ekologii czy zaśmiecania środowiska. Niestety ta świadomość, wciąż jest mocno zaniżona i stąd też tak niewiele osób wybiera plastikowe słodycze zamiast wspomnianych klasycznych. Koszty tutaj są podobne, papierowe są nawet niekiedy tańsze, a więc teoretycznie nie powinno tutaj być w tym temacie zbyt wielu dylematów. Tymczasem jak pokazuje praktyka, ludzi jeszcze nie są na tyle wyedukowani, aby zawsze sięgać po ekologiczne rozwiązania.